تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

سقوط رتبه اعتباری اسرائیل | رژیم صهیونیستی اعتبار خود را از دست داد

رتبه اعتباری بلند مدت رژیم صهیونیستی به دلیل تهدیدات فزاینده ژئوئولتیک از (AA-) به «A+» کاهش یافت.

رتبه اعتباری اسرائیل

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: موسسه اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پیش بینی اش درباره آینده اقتصادی رژیم صهیونیستی را به دلیل ادامه تجاوز به نوار غزه و رویارویی با حزب الله لبنان، منفی ارزیابی می‌کند.

القاهره الان نوشت: «استاندارد اند پورز» یکی از سه موسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری کشور‌ها در جهان به شمار می‌رود.

آبان ماه گذشته نیز رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند با ادامه درگیری‌ها در غزه، مشکلات اقتصادی، بحران دیگری است که دامن رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است؛ جنگی که صهیونیست‌ها با به توپ بستن غزه با انواع موشک و بمب‌ها، به قتل‌عام غیرنظامیان پرداخته و اقتصاد و زیرساخت‌های اندک غزه را نابود کرده‌اند، دامن سردمداران این رژیم را نیز گرفته و نهاد‌ها و رسانه‌ها، آینده اقتصادی تاریکی برای این رژیم پیش‌بینی می‌کنند.

دیوید روزنبرگ، سردبیر اقتصادی هاآرتص در یادداشتی در فارن‌پالیسی به بحران‌های مختلف طوفان الاقصی بر این رژیم اشاره کرده و نوشت: فراخوان بیش از ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره برای حضور در ارتش، که بسیاری از آن‌ها ممکن است برای مدت طولانی در خدمت باشند، فعالیت صنایعی که بیشتر نیروی کار آن‌ها جوان و مرد هستند را مختل خواهد کرد.

وی به این نکته اشاره کرده که پیش از این، در نتیجه اصلاحات قضایی که دولت نتانیاهو به دنبال آن بود، بسیاری از شرکت‌های تازه تأسیس، به سمت خروج از سرزمین‌های اشغالی پیش رفتند و این نشان می‌دهد آن‌ها در مورد آینده خود در اراضی اشغالی حتی پیش از حمله حماس، تردید زیادی داشتند.


بیشتر بخوانید: نگرانی تل آویو پس از اظهارات وزیر امنیت داخلی اسرائیل | زیر تیغ انتقاد قرار گرفت


وی خروج رژیم صهیونیستی از بحران کنونی را منوط به پایان یافتن درگیری دانسته و می‌گوید: ادامه درگیری‌ها سبب خواهد شد بسیاری از نیرو‌های کار اسرائیلی که به عنوان نیروی ذخیره، به جنگ فراخوانده شده‌اند، مدت‌ها درگیر این جنگ شوند. از سوی دیگر، افزایش ناآرامی‌ها در کرانه باختری نیز، فعالیت‌های اقتصادی را مختل و اعتماد کسب‌وکار و مصرف‌کنندگان از بین خواهد رفت.

به گفته روزنبرگ، دولت نتانیاهو که اکنون با کسری بودجه زیادی مواجه است، در نتیجه این تقابل در غزه، با هزینه‌های سنگین نظامی نیز روبه‌رو خواهد شد که در نبود کمک‌های مالی گسترده (خارجی) نیازمند اعمال مالیات‌های بالاتر یا استقراض بیشتر با نرخ‌های بهره بالا خواهد بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. براساس آمار‌های اعلامی توسط سازمان‌های بین المللی ۸۵ درصد از اهالی این باریکه آواره شده اند. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان